تبلیغات
وبلاگicon
فرهنگ انتظار و مهدویت

فرهنگ انتظار و مهدویت

اللهم عجل لولیک الفرج و جعلنا من خیر انصاره و اعوانه و شیعته و المستشهدین بین یدیه

دانلود کتاب " جاهلیت مدرن در رویارویی با امام زمان (عج) "

  چه کسی فکرش را  می کرد، ساكنان زمین پس از هزار و دویست سال و به رغم همة تجربه‌ها و ادّعای مدنیّت و آگاهی، نه تنها حامل و مبلّغ جملة صفات مذموم عصر جاهلی باشند، بلكه پا را فراتر نهاده و گوی سبقت را از آنان بربایند؟  میان زنده به گور كردن نوزادان بی‌گناه و سقط میلیون‌ها جنین كه هر یك استعداد تبدیل شدن به میلیون‌ها زن و مرد بالغ و مستعدّ در عرصة زمین را دارند، چه تفاوت است؟


جاهلیت مدرن در رویارویی با امام زمان (عج)

نام کتاب: جاهلیت مدرن در رویارویی با امام زمان (عج)

به کوشش : اسماعیل شفیعی سروستانی

ناشر: موعود عصر (عج)

کتاب «جاهلیّت مدرن» دارای ۲ بخش از جمله «مباحث نظری» و «مباحث مصداقی» است. هر فصل از آن به بخش‌هایی اعم از «جاهلیّت مدرن و پوستین وارونه اسلام»، «جاهلیّت دوم در آخرالزّمان»، «مهدویّت رودررو با جاهلیّت»، «معنا و مفهوم جاهلیّت»، «مرگ جاهلی»‌ و «سرمایه‌داری، موجد خودآرایی جاهلی» است. در بخشی از این كتاب درباره «زنان، هدف تبلیغات سرمایه‌سالاران»، آمده است: اساس نظام اقتصادی سرمایه‌سالاری، تولید كالا است؛ تولید و توزیع و پس از مصرف كالاست كه باعث انباشت سرمایه برای تولید بیشتر می‌شود، هر كدام از این حلقه‌ها كه نباشد، نظام اقتصادی موجود به دست‌انداز می‌افتد؛ از این نظر، تبلیغات كه نقش مهمّی در گسترش فرهنگ مصرفی موجود دارد برای تكمیل این حلقه، اهمیّت پیدا می‌كند.

در ابتدای كار، تبلیغات به طور عمده صورت اطلاع‌رسانی داشت، نزدیك به صد سال پیش، بعضی از خلصت‌های این كالای تازه وارد بازار، در آگهی تجارتی عمده می‌شد، كمتر اتفاق می‌افتاد كه آگهی تجارتی درباره چیزی به غیر از خود كالا باشد، به عبارت دیگر، نقش اصلی تبلیغات در این دوره، اطلاع‌رسانی بود ولی از سال ۱۹۲۵ م. این شیوه تبلیغات تغییر كرد؛ شركت‌ها به این نتیجه رسیدند كه نگرش متفاوتی لازم است تا بتوان كالای بیش تری فروخت، از آن تاریخ به بعد، آْگهی‌های تجارتی كوشید كالا را به خواسته‌ها و احساسات انسانی گره بزند. یكی از ابتدایی‌ترین خواسته‌های بشری هم تمایلات جنسی است و از این جاست كه بهره‌گیری به واقع سوء استفاده از زنان در تبلیغات آغاز می‌شود، كمتر اتفاق می‌افتد كه در آگهی‌ها نشانی از كالای مورد نظر باشد و اغلب نیز خواننده و بیننده از آگهی، چیزی درباره مختصات كالا نمی‌آموزد به عوض، آگهی تجارتی می‌كوشد كه تصویرپردازی كند.

در این كوشش برای تصویرپردازی، بدن زن چه به طور كامل و چه به صورت اجزا وارد معادله می‌شود تا كالای مورد نظر به فروش رود؛ گذشته از نتایج دیگر، یكی از پیامدهای آن، این است كه از زنان، تصاویر كاملأ غیرواقعی ساخته می‌شود، زنان آگهی‌های تجارتی را در هیچ كجا پیدا نمی‌كنید به عوض با تزریق ناامنی و غیركامل بودن زنان و به ندرت مردان، پیام اصلی این آگهی‌ها این است كه اگر كالاهای مورد نظر را مصرف كنند، هر كمبودی واقعی یا خیالی بر طرف می‌شوند.

در همه آگهی‌ها، پیام اصلی این است كه زن و مرد ایده‌آل چه مشخصاتی باید داشته باشند در خصوص مردان، پیام مشخص و روشن است: او باید با قدرت، ثروتمند، ورزشكار و دارای اعتماد به نفس باشد. در خصوص زنان، ولی پیام‌ها یك گره‌گاه مشترك دارند؛ یك زن باید زیبا باشد البته باید گفت كه تبلیغات، مبدع این شیوه نگرش به زن نیستند ولی آنچه كه تبلیغات كرده و می‌كند، این است كه همگام با جنسیت‌گرایی، این تصور ویژه از زیبایی را دست نیافتنی‌تر كرده است؛ یكی از پیامدهای جدی تبلیغات این است كه این تصور زیبایی، منحصر به فرد و جزمی‌تر شده است كه در عمل، پیامد آن به صورت زجر و عذاب زنان و نیز گاهی مرگ آنان بوده است. 


 

تاریخ ارسال : چهارشنبه 26 آذر 1393  10:34 ب.ظ  | نویسنده :   A.M.A

لطفا دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید

تاریخ ارسال :   چهارشنبه 21 تیر 1396 04:44 ب.ظ
Thanks for sharing such a pleasant opinion, piece of writing is nice, thats
why i have read it entirely
تاریخ ارسال :   جمعه 25 فروردین 1396 12:19 ق.ظ
I'm curious to find out what blog system
you're working with? I'm having some small security issues with
my latest blog and I'd like to find something more safe.
Do you have any suggestions?
تاریخ ارسال :   جمعه 18 فروردین 1396 01:32 ب.ظ
Hi, I do think this is a great site. I stumbledupon it ;) I may revisit once again since i have bookmarked it.
Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and
continue to help others.

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر